top of page
  • amarantus72

Jaką wiertarkę wybrać do domu a jaką do firmy

Nie zakładałbym, że na jakość wiercenia ma istotnie ogromny wpływ, nie jedynie wiertło, jego zaostrzenie, ale oraz wiertarka, a konkretniej sposób wiercenia. Chodzi mi o to czy robimy to z ręki czy na wiertarce stołowej. Ale od początku.

Chciałem wywiercić około 400 otworów o średnicy 3,9 mm w blaszce stalowej 2,6mm grubości. Na początku zacząłem wiercić z ręki, ale po następnym złamanym wiertle począłem się zastanawiać nad usprawnieniem sobie produkcji. W sklepie mam: DEDRA Wiertarka stołowa DED7707 -350W i jeszcze parę innych, ale, że ta jest najtańsza a ja potrzebowałem wiercić małym wiertłem to wybrałem tą.





Na wiertarkach stołowych da się wiercić z niewielką prędkością, ale za to z całkiem dużym posuwem i przez cały czas ten posuw jest w jednym kierunku. Zaowocowało to tym,że jednym wiertłem wywierciłem około 358 otworów bez ostrzenia! Jak wierciłem to miałem wrażenie, że wiertło się wciska w blachę i wchodzi jak w masło, jak dla mnie objawienie? Takie wiercenie ma jednak ograniczenia, bo nie przeniesiemy wiertarki stołowej na działkę i nie wywiercimy otworu w słupku ogrodzeniowym:).

Czyli wiertarki ręczne są mobilne można je wszędzie użyć, pod warunkiem, że posiadamy pedłużacz i prąd. Ale wiercenie łączy się z większym zużyciem wierteł. Więc wiertarka stołowa do zakładu, a wiertarka ręczna do pozostałych prac.

Po pewnym czasie:


Tak się zdarzyło, że musiałem wywiercić około 2433 otworów w blaszce 1,2mm wiertełkiem . Włączanie i wyłączanie wiertarki zamontowanym oryginalnie wyłącznikiem to koszmar, zwłaszcza jak jest chłodno, ta plastikowa pokrywka robi się strasznie twarda. Jak się wierci trochę otworów to nie ma znaczenia, ale jak trzeba precyzyjnie wywiercić kilka tysięcy to pojawia się kłopot. Dobrym rozwiązaniem jest wyłącznik nożny.

Zdecydowałem sam zrobić takie coś, za niewielkie pieniądze.

Kupiłem włącznik do dzwonka domowego, jakaś szeroka sztacheta jako baza, dwie małe: jakaś podpórka pod piętę} druga pod palce, żeby noga nie wisiała w powietrzu. I nieco skóry na sam wyłącznik, kawałek przewodu wtyczka i gniazdko. A i ponieważ styki są delikatne to nie można tego patentu użyć do mocnych wiertarek stołowych, moja wiertarka stołowa Dedra DED7707 ma 350W więc nie ma problemu.


Przełącznik jest rewelacyjny w użyciu, i pewny, w każdej chwili można go wyłączyć. Po zmontowaniu tak się prezentuje:


2 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
bottom of page